PRZEDSZKOLAKI UCZĄ SIĘ KODOWANIA I PROGRAMOWANIA

Nauka programowania nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, ani przeprowadzana wyłącznie w pracowni komputerowej. Podstaw programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Duża uniwersalność kodowania pozwala z powodzeniem wprowadzać jego elementy do zajęć z zakresu edukacji matematycznej, językowej, artystycznej czy nawet ruchowej.


W tym roku szkolnym, dzieci z Przedszkola Publicznego w Pogwizdowie Nowym biorą udział w VI edycji Ogólnopolskiego Programu „Uczymy Dzieci Programować”. Zajęcia są dostosowywane do poziomu dzieci. Przedszkolaki programują „offline”, wykorzystując m.in. matę do kodowania, kolorowe kubeczki i krążki, karty pracy lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robota edukacyjnego GeniBot i sprzętu komputerowego. Podczas zajęć, dzieci korzystają z takich urządzeń jak: komputer, tablet, tablica interaktywna, „magiczny dywan” (zadania wykonywane na podłodze za pomocą stóp). Nauka programowania w pierwszym etapie edukacyjnym daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości i odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat.

Przedszkolaki uczestniczyły w 10 inicjatywach w ramach wydarzenia Cała Polska Programuje oraz realizowały działania w ramach EU Code Week 2020, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania.

Podczas zabaw z kodowaniem kształtowane są m.in. takie umiejętności jak: logiczne myślenie, umiejętność pracy zespołowej, zadaniowe podejście do napotykanych trudności, koncentracja uwagi, kreatywność. Aktywności z elementami kodowania i programowania to świetna zabawa oraz wartościowe zajęcia, które pozwalają kształtować przyszłość najmłodszych.

Koordynator projektu

Sabina Płoch

Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.
Skip to content