WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA W RAMACH ERASMUS+ TICC

Szkoła Podstawowa w Głogowie Małopolskim już od 6 lat prężnie działa w dziedzinie realizacji projektów międzynarodowych ERASMUS. Dzięki ciągłej i pełnej zaangażowania współpracy z instytucjami europejskimi i uzyskanemu dzięki niej doświadczeniu szkoła została doceniona. Jako jedna z niewielu szkół podstawowych w Polsce i jedyna w naszej gminie będzie koordynować projekt Erasmus+ TICC. Narodowa Agencja Programu Erasmus+ przyznała SP na ten cel ponad 40 tys. euro. Dzięki temu szkoła ma możliwość współpracy w ramach programu ze szkołami i instytucjami szkoleniowymi z państw europejskich. Pod koniec listopada odbyło się pierwsze spotkanie międzynarodowe w ramach realizacji projektu Erasmus+ w Szkole Podstawowej w Głogowie Młp.


Więcej na ten temat pisze pani Małgorzata Furman, nauczycielka SP oraz koordynator projektu:

W październiku rozpoczęliśmy realizację kolejnego międzynarodowego projektu Erasmus+ „Teacher as Interactive Content Creator” (TICC). Dotychczasowe doświadczenie pozwoliło nam zadebiutować w zupełnie nowej roli – koordynatora. Jest to dla naszej szkoły wielkie wyzwanie, ale jednocześnie szansa na wymianę doświadczeń, nawiązanie nowych międzynarodowych kontaktów oraz zdobycie dodatkowych umiejętności, przydatnych w codziennej pracy. Projekt TICC adresowany jest szczególnie do nauczycieli języków obcych.

Jesteśmy już po pierwszym międzynarodowym spotkaniu, 26 i 27 listopada gościliśmy partnerów z firmy komputerowej „Danmar” z Rzeszowa oraz nauczycieli i szkoleniowców z Rumunii, Portugalii, Niemiec i Włoch.  Głównym celem dwuletniej współpracy będzie stworzenie platformy edukacyjnej, gdzie znajdą się materiały dydaktyczne, plany lekcji, czy instrukcje tworzenia interaktywnych ćwiczeń. Nauczyciele będą mogli zamieszczać swoje propozycje, wymieniać się doświadczeniami oraz czerpać inspirację od kolegów.  W ramach realizacji projektu odbędą się szkolenia poświęcone wykorzystaniu cyfrowych narzędzi w nauczaniu języków obcych.

Wraz z postępem technologicznym, zmienia się również współczesna szkoła, w której interaktywne metody nauczania zagościły na dobre. Według badań prowadzonych w całej Europie, uczniowie chętniej uczestniczą w lekcjach i są bardziej zmotywowani do pracy, jeśli wykorzystuje się nowoczesne technologie w procesie dydaktycznym. Zdajemy sobie sprawę z potrzeby wyposażenia nauczycieli w odpowiednie umiejętności i warsztat pracy, aby mogli oni sprostać oczekiwaniom uczniów, dlatego bardzo chętnie zaangażowaliśmy się w tę inicjatywę. Kolejne spotkanie w ramach projektu TICC już w czerwcu 2019 roku, w Rumunii.

Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.